вторник, 6 април 2010 г.

Граждани, пазете ни софтуера,

...за да изкара по-дълго!
МВР няма вина за проблемите с новите лични документи. Ама разбира се; МВР няма и не може да има вина. Особено за софтуерен проблем. Не за друго, а защото там хора, които разбират от нещо, свързано с тази дума няма. Не стига, че покрай историята с биометричните данни им се наложи да учат нови думи (като "софтуер" например), ами сега и обяснения за тях трябва да дават. Безсъвестни граждани от ранни зори обсаждат гишетата в районните управления, стоят и чакат упорито на опашки с една-единствена цел: да затруднят чудесната система за подновяване на паспорти, приета от държавата и (разбира се), платена от нас. Тези ужасни индивиди са по всяка вероятност някакъв вид провокатори. Подстрекавани незнайно от кого, те товарят иначе безупречния софтуер с излишни заявки и така дават повод на доволните разумни граждани като мен да се усъмняват в качеството на услугата. Налага се дори от МВР да дават изявления, уверявайки ни как шефът им се е обадил на фирмата - изпълнител и, скърцайки със зъби, е поискал обяснения за хаоса. Моля ви, господин Цветанов, ние разбираме. Ето, аз например, няма да си вадя паспорт в близкия месец. Имам будна гражданска съвест, затова. Не съм като ония съмнителни елементи пред гишетата. Трябвали им документи. Да пътуват щели. А закъде? С каква цел? Наистина ли се налага? Моля, господин Цветанов, нека Вашето Министерство проучи въпроса. Все пак, очаквахте по 2-3 заявления на ден, а те излязоха толкова на минута. Има нещо гнило в тая работа. Саботаж е това, саботаж и толкоз!

14 коментара:

  1. Цялата история с новите лични карти и паспортите е недомислена. Чудя се на всеки 10 години ли ще има толкова опашки за подмяна на личната карта. То не бяха опашки от 5 часа сутринта, пък записване в тетрадки, пък номерчета кой е следващия който може да си вземе номерче... и всичко си го самоорганизирахме ние чакащите. 6-то РПУ, което отговаря за най-голям район беше абсолютен кошмар!

    ОтговорИзтриване
  2. ваденето на докуманти за самоличност на блаканите си е цяло приключение - неможем и неможем да го наравим като хората и просто това да бъде което наистина е - една формалност, която да премине без драми и опашки - хубав блог като цяло - очакваме нови постове - поздрави и до скоро - надявам се

    ОтговорИзтриване
  3. Проблемът с изваждането на тези нови карти стана доста голям и прочут. И как няма, трябва да си пуснеш отпуска няколко дни, за да успееш да стигнеш , за да я получиш, пък да не говорим колко време се чака и колко документа се попълват. За снимането докато си застанал вече си щракнат.Нашата бюрокрация е доста тромава и има още доста да поработим над нея.Статията ти е интересна, дано по често публикуваш неща от живота, тук можеш да видиш различни гледни точки.

    ОтговорИзтриване
  4. Разбира се ,че МВР няма вина за проблемите с новите лични документи.Какво разбират те от софтуерни програми и как да ги оправят. Това е проблем в самата система и организация на начина по който да се вадят тези лични карти.Много недоразумения изникват при ваденето им. Това се случва защото започва да се прави такава голяма акция за толкова малко време без да е помислено какви могат да бъдат минусите и да се премахнат още в проектов план.Дано системата да си взе поуки в следващите години да не виждаме подобни проблеми.

    ОтговорИзтриване
  5. Доста неприятно се получи с тези документи.Не са наясно какво точно трябва да правят и после ние гражданите сме виновни.

    ОтговорИзтриване
  6. Така е, МВР няма и не може да има вина,особено за софтуерен проблем. Не стига, че покрай историята с биометричните данни им се наложи да учат нови думи, ами сега и обяснения за тях трябва да дават. Това е проблем в самата система и организация на начина по който да се вадят тези лични карти.Много недоразумения изникват при ваденето на карти.Не знам как след 3-4 години като се минат измислят нови карти и айде всички да се втурнем да ги вадим.Да не говорим, че сегашните имат и грешки в изписването и самите данни.Явно тези,които се занимават с това не са наясно какво точно правят.

    ОтговорИзтриване
  7. Доста неприятно е с тези документи.Трябва да си вземеш дни отпуска, за да успееше да си ги извадиш.Хубава статия.

    ОтговорИзтриване
  8. Има наистина много проблеми.Както казваш това е проблем в самата система и организация на начина по който да се вадят тези лични карти.Много недоразумения изникват при ваденето им. Това се случва защото започва да се прави такава голяма акция за толкова малко време без да е помислено какви могат да бъдат минусите и да се премахнат още в проектов план.Дано системата да си взе поуки в следващите години да не виждаме подобни проблеми.Вярвам, че ще се оправи към по-добро.Преди да се предприеме нещо трябва да се помисли за нейната реализация.

    ОтговорИзтриване
  9. Много ми харесва това изказване как "Безсъвестни граждани от ранни зори обсаждат гишетата в районните управления, стоят и чакат упорито на опашки с една-единствена цел: да затруднят чудесната система за подновяване на паспорти, приета от държавата и (разбира се), платена от нас. Тези ужасни индивиди са по всяка вероятност някакъв вид провокатори". Какво да се прави когато ни налагат да сменяме тези документи ще се избием.Но лошото е , че не са помислили за нас, как точно ще стане.Преди това е трябвало да обмислят начина и действията при направата им.Но нищо друго не ни остава освен да се надяваме, че при следващата такава акция, няма да има същите проблеми.

    ОтговорИзтриване
  10. Тези документи и ваденето им нямат край, два дена отпуска човек трябва да си вземе.

    ОтговорИзтриване
  11. Напълно съм съгласна и подкрепям това изкзване, че "МВР няма и не може да има вина. Особено за софтуерен проблем. Не за друго, а защото там хора, които разбират от нещо, свързано с тази дума няма. Не стига, че покрай историята с биометричните данни им се наложи да учат нови думи (като "софтуер" например), ами сега и обяснения за тях трябва да дават. "Статията е невероятна и задава много важни и належащи проблема които трябва да се решат в най скоро време.Надявам се често да пишете за нас.

    ОтговорИзтриване
  12. Наистина подстрекавани незнайно от кого, те товарят иначе безупречния софтуер с излишни заявки и така дават повод на доволните разумни граждани като мен да се усъмняват в качеството на услугата. Налага се дори от МВР да дават изявления, уверявайки ни как шефът им се е обадил на фирмата - изпълнител и, скърцайки със зъби, е поискал обяснения за хаоса. Както добре пишеш в своята статия.Не знам до кога ще продължават да стоят по този начин нещата.Постоянно измислят нови документи, които на края се оказаха, че имат и правописни грешки при изписването, пълна срамота.

    ОтговорИзтриване
  13. За жалост има хора, които са назначени на главни и важни постове и поставят някакви правила и закони,без да се замислят как ще бъдат осъществени както е в този случай с изваждането на новите документи, дано за в бъдеще няма подобни пречки!" Безсъвестни граждани от ранни зори обсаждат гишетата в районните управления, стоят и чакат упорито на опашки с една-единствена цел: да затруднят чудесната система за подновяване на паспорти, приета от държавата и (разбира се), платена от нас. " човек трябва да си вземе почивка или по скоро отпуска, за да успее да извади , а да не отбелязваме, че работодателя трудно дава отпуска!

    ОтговорИзтриване
  14. Напълно подкрепям това подканваме към Цветанов, първо да види за какво става дума и тогава да действат с тези вадения на документ...."...няма да си вадя паспорт в близкия месец. Имам будна гражданска съвест, затова. Не съм като ония съмнителни елементи пред гишетата. Трябвали им документи. Да пътуват щели. А закъде? С каква цел? Наистина ли се налага? Моля, господин Цветанов, нека Вашето Министерство проучи въпроса. Все пак, очаквахте по 2-3 заявления на ден, а те излязоха толкова на минута."не може, просто е недопусстимо да се налага да вземеш отпуска, за да направиш тези неща в днешно време всеки гледа да си запази работата.

    ОтговорИзтриване